טיולים מאורגנים לתאילנד – מדריך למטייל המאורגן

טיול מאורגן לתאילנד הוא הדרך הכי טובה להפוך חופשה לזמן מוגבל למהנה והכי חשוב – להספיק לראות הכל מהכל. לפני שעולים על המטוס, כמה דברים שכדאי לדעת, כי לכל אחד מגיע קצת חופש.

הוצאת ויזה לתאילנד – להיכנס בקלות

טיולים מאורגנים בתאילנד הם נפלאים בכל הקשור לבירוקרטיות. העניין פשוט: תיירים הנכנסים לתאילנד דרך האוויר (בטיסה) מקבלים אוטומאטית ויזה ל-30 יום. הנכנסים לתאילנד מהיבשה, מנגד, מקבלים אשרת שהייה (ויזה) רק ל-15 יום. במקרה זה, בשונה מוויזה לסין המיועדת לנוסעים
לטיולים מאורגנים לסין, אין צורך בהכנות מוקדמות בארץ.

את טפסי השהייה בתאילנד ממלאים בנמל התעופה עם הכניסה וקבלת החותמת בדרכון. חשוב לדעת – מי שיודע שהוא מגיע לתאילנד ליותר מ-30 יום מראש, יכול להוציא ויזה מיוחדת דרך שגרירות תאילנד בישראל לתקופת שהותו. בטיולים המאורגנים על-ידי חברות הם ידאגו במרוכז לכלל הדרישות המדוברות, והם מכירים היטב את התנאים והדרישות התאילנדיות. אל תהססו להתייעץ עם איש הקשר שלכם לטיול עוד לפני היציאה.

חיסונים – בשביל ליהנות צריך לסבול. ממש קצת

לכל אחד יש איפשהו בבית את פנקס החיסונים שלו. לפני יציאה לטיול בחו"ל, לכל מקום שהוא, מומלץ לבדוק מהם החיסונים הנדרשים לאותה המדינה. יהיו מדינות בהם לא ידרשו חיסונים כלל, כמו בטיולים מאורגנים לאיטליה, ויהיו מדינות שיידרשו בהם מספר חיסונים. רצוי לבדוק את פנקס החיסונים ופנקס השבי מהצבא בנוגע לחיסוני השגרה שכל אחד בעולם מקבל: חיסון נגד טטנוס וחיסון חזרת/אדמת/חצבת.

אם לא קיבלתם כזה בתקופה הנדרשת (התייעצו עם מרפאת הטיולים מהי התקופה הנדרשת משום שהיא משתנה בהתאם לתקנות בריאות שונות) – נצלו את ההזדמנות וקבלו אותו יחד עם החיסונים המומלצים לנוסעים לטיול בתאילנד. החיסונים המומלצים הם צהבת A  וטיפוס הבטן. במידה ואתם נוסעים לטיול מאורגן ומתכננים להישאר לעוד תקופה ארוכה, מומלץ לקבל גם צהבת מסוג B, כלבת וקדחת המוח היפנית. מידע נוסף אפשר למצוא בהנחיות משרד הבריאות בעניין חיסונים ליוצאים לחו"ל.

כסף זה לא הכל בחיים. אבל בשביל הטיול כדאי לדעת…

המטבע התאילנדי נקרא באט והוא שווה בערך שמונה עד עשרה שקלים, בהתאם למדדי הדולר והיורו. בתאילנד אפשר לשלם בכרטיסי אשראי, מלבד אמריקן אקספרס. אפשר גם למשוך מזומן מהחשבון בארץ אם תציגו כרטיס אשראי יחד עם תעודה מזהה (דרכון) על אותו השם. את החלפת הכסף הזר שתביאו איתכם תוכלו לעשות בבנקים, וחשוב לדעת שהדורכים הפתוחים 24 שעות או דלפקי הקבלה במלונות בדרך כלל ייקחו עמלה גבוהה יותר מהבנק.

אבל כמה להביא? האמת, זה פשוט תלוי בכם. אם אתם מתכננים לקנות מלתחה חדשה כדאי להביא קצת יותר כסף עימכם. זכרו שניתן להוציא ולהחליף כסף כמעט בכל מקום במדינה, ורצוי להימנע מלהסתובב עם סכומי כסף גדולים מדי עליכם בזמן הטיול עצמו.

עד כמה מאורגן הטיול המאורגן – מי אחראי על מה

בכל טיול מאורגן הנתונים יהיו מעט שונים, אבל בדרך כלל חברת התיירות, מארגנת הטיול, אחראית על המלונות, ארוחות בוקר (וארוחה נוספת), טיסות חוץ ופנים, מדריך ישראלי, אוטובוס, מדריך מקומי, העברת כבודה, מיסי נמל, ביטחון ודלק בארץ ובחו"ל. אתם אחראים על הדברים האישיים שלכם: מביגוד, דרך כסף ועד לחומרי טואלטיקה. גם על ההיבט הרפואי אתם אחראים.

בררו עם החברה דרכה אתם נוסעים לכל טיול מאורגן באשר הוא, בין אם טיולים מאורגנים לתאילנד או טיולים מאורגנים לאיטליה וסין, בנוגע לביטוח הרפואי לחו"ל – האם עושים ביטוח בקבוצה והאם הוא כלול במחיר. במידה ולא ניתן לעשות ביטוחים מצוינים דרך קופות החולים (התעריף משתנה בהתאם לאורך הטיול וההיסטוריה הרפואית) או דרך חברות פרטיות.

דברים אחרים שצריך בתאילנד

יודעי דבר אומרים להביא כמה שפחות בגדים כי הכל זול וזמין בתאילנד, אבל זה נתון לשיקולכם האישי. חשוב להביא או לקנות כשמגיעים תכשיר נגד יתושים – אלו רבים בתאילנד ואנחנו מעדיפים שלא לפגוש אותם בסמטה חשוכה. לתאילנדים יש תכשירים מקומיים לעניין, אבל כדאי כבר להביא אחד מהבית. כפועל יוצא – אלוורה זה גם מצרך חשוב בתאילנד, לידיעתכם.

מתי לבוא?

מזג האוויר בתאילנד לא עובד כמו אצלנו: קיץ, חורף, סתיו ואביב אלא בשתי עונות עיקריות. מומלץ להגיע בין דצמבר למאי, העונה החמה והלחה (שיש בה פחות מונסונים). חשוב להגיד שהעונה השנייה, בין יוני לנובמבר היא אמנם פחות נעימה, אבל גם בה ההנאה בטיולים מאורגנים לתאילנד מבוטחת!

אז איפה לחפש אתכם בחצי שנה הקרובה – בטיול מאורגן על החוף בתאילנד?

להצעת מחיר ומידע נוסף

אולי יעניין אותך

טיול מאורגן ללונדון

טיול מאורגן ללונדון

מתכננים טיול ללונדון ומרגישים מבולבלים מכל האפשרויות הקיימות? למה לא לשקול להזמין טיול מאורגן? חבילות אלו כוללות הכל, החל מהסעות ועד לינה ואפילו סיורים מודרכים.

לקריאת המאמר »
טיול מאורגן לאיסלנד

טיול מאורגן לאיסלנד

איסלנד היא מדינה אפופה מסתורין ופלאים וידועה כארץ האש והקרח. איסלנד היא מקום שבו קרחונים ונופים געשיים מתקיימים בהרמוניה. זה מקום שבו אורות הצפון רוקדים

לקריאת המאמר »

טיול מאורגן לפורטוגל

פורטוגל היא מדינה יפהפייה מלאה בחופים מדהימים, ערים תוססות והיסטוריה עשירה. בין אם אתה מטייל ותיק או מתכנן טיול בינלאומי לראשונה, לפורטוגל יש מה להציע

לקריאת המאמר »

להצעת מחיר ומידע נוסף

צרו איתנו קשר